utorok, 28. februára 2012

Mlynárove pusinky

Napadlo ďalších 10 cm snehu a stále veselo sneží .
Jar zostáva naďalej za dverami ...

A tak zasa pečiem :
  • 250 g ovsených vločiek
  • 80 g mletého cukru
  • vanilkový cukor
  • 1 dl oleja alebo 10 dkg masla
  • 80 g hladkej múky
  • 1/2 prášku do pečiva
  • 2 vajíčka
  • 50 g orechov 
  • hrozienka
                            Ovsené vločky opražíme na oleji (cca 7 min) ,
 pridáme cukor a vanilkový cukor - miešame , 
kým sa nerozpustia (nie vločky , ale cukor :D ) .
Po vychladnutí pridáme zvyšné suroviny a vypracujeme cesto .

Pečieme vo vyhriatej rúre do zlatista .

čakateľ na keksíky :)

*********************************************************************
"Objavila" som skvelý časopis.
Zasa budem mať o čom snívať :)

9 komentárov:

  1. Jani, tak toto sa bude u nás skúšať, znie to dobre. Šprcnem tak na oklamanie svedomia radšej hnedý cukor a dám ti vedieť ako chutilo:)

    U nás síce besne fučí, ale slnko robí čo môže 11 stupňov nad nulou a blato aj za ušami! Gabi

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Chcela som tam dať med namiesto cukru, ale mala som trošku obavy. Aj tá múka by sa dala vymeniť za celozrnnú - ale to by ma asi deti "upálili na hranici" :D
    Ešte by sa mali namáčať v čokoláde, ale to sa mi už nechcelo.

    Aj tu krásne svieti slniečko, je nejakých +6 stupňov. Takú mám z toho dobrú náladu, že upratujem ako divá :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Jani, takže hlásim - vôňa sa u nás začala šíriť už počas chladenia tej vločkovo cukrovej zmesi. Akurát, že po primiešaných ostatných surovín celá masa zostávala prevažne suchá a drobivá (kdeže som mohla spraviť chybičku?), ale trošku mlieka to spravilo a sušienky s mliečkom papajú drobci práve na večeru:)Dík za tip. Gabi

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Nemáš za čo Gabi :) Ja mám to cesto vždy brutálne lepkavé, tak pridávam trošku vody.Som rada, že chutí ...:D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Jani, tieto koláčiky mám moc rad, ale len keď ich spraví moja kamarátka. Mám recept, je presne identický ako Tvoj , aj postup. Ale keď ich robím ja sú tvrdé ako kameň. Dobré chuťovo, ale tvrdé. Neviem, kde robím chybu. Andrea

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Andrejka aj ja ich mám tvrdé - to je tými ovsenými vločkami (mäkké sú, len kým sú teplé). No a na druhý deň, ak ich zabudnem schovať do sáčku, môžem s nimi rozbíjať orechy ... :D

    OdpovedaťOdstrániť
  7. No to je super, že sme sa takto sušienkovo naladili... Ale tvoje vyzerajú take kompaktnejšie... Ja som ich predtým nevidela, nevedela som, ako maju vyzerať. Ty si tie vločky pomlela?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie, nepomlela. Kúpila som v Lidli nejaké jemné. Tak asi preto. Naposledy som ich robila asi pred 6 rokmi :D

      Odstrániť
  8. Ty vypadají super!!!!! Asi budu muset zkusit. Krásný dep řpeji Eva

    OdpovedaťOdstrániť