streda, 29. februára 2012

"Slnečné cappuccino"

Konečne dnes svietilo slniečko
       a sneh (už "len" nejakých 80 cm) sa pomaly začína topiť .

mandľové" kapučínko"
zimné s chuťou slnka ...

Na čo zaberá slnečné svetlo?
● pri cukrovke pomáha znižovať obsah cukru v krvi aj v moči
● znižuje vysoký tlak a cholesterol, čo prospieva srdcu aj cievam 
● prirodzene ničí baktérie vo vzduchu a v pokožke, preto je účinnou pomocou pri infekčných a kožných ochoreniach 
● zvyšuje obsah lymfocytov v krvi, ktoré majú protirakovinový účinok 
● jeho lúče umožňujú tvorbu vitamínu D v tele, čo zlepšuje premenu vápnika, čiže zlepšuje zdravie kostí a zubov 
● tlmí bolesť a má aj protizápalový efekt 
● pozitívne pôsobí aj z hľadiska psychiky, napríklad vyvoláva tvorbu endorfínov 
● vyvoláva pocit tepla a prílev energie 
● znižuje vylučovanie stresových hormónov v nadobličkách 
● zvyšuje schopnosť krvi okysličovať sa 
● prirodzené lúče nedovolia podľahnúť únave či smútku

Takže fakt veľa dôvodov na dobrú náladu : D

6 komentárov:

  1. Jejda, já už se na sluníčko taky moc těším!A kávičku taky miluju.A moc se mi líbí i Váš bloček, dala jsem si Vás mezi oblíbené.A čtusi Vás taky při kávičce.
    Hezký den!
    MíšaZ.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem :)Asi som to včera zariekla, lebo dnes po slniečku nie je ani stopy... Ale jar sa už blíži, tak nevadí.
    Miška, rada by som aj ja nakukla na Váš blog. Pošlite adresu (no ak som náhodou staršia, navrhujem tykanie :D ).
    Pekný deň ...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ahoj Jani,
    já svůj blog nemám.Nakukuji k ostatním a odhodlávám se.Hned, jak si blog založím, tak tě pozvu(Tykání ráda přijímám, ale určitě jsem starší já.Tak jestli to nevadí?)U nás na Moravě dnes taky sluníčko nesvítí.
    Tak aspon ta kávička voní.
    Hezký den
    Míša

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tak do toho Miška! Ja som tiež stále len pozerala (nemala som odvahu - ručné práce mi vôbec nejdú a nemám pocit, žeby som v niečom vynikala.Ale povedala som si, prečo nie, ukážem svoj-náš malý svet :)

    Idem si aj ja urobiť poobedňajšiu kávičku ... :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Nanika,tady je taky ještě pořád dosti sněhu...zítra jestli nebude pršet, beru lopatu a jdu rozhazovat sněhové kupy(urychlit proces tání:-))
    Jé jak já už se těším na jaro:)
    Měj se moc hezky .

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Nooo, keby si videla koľko snehu máme na dvore ! To by sa ti veru nechcelo rozhadzovať - myslím , že to bude možné až tak o 2 týždne :(
    Pekný večer :)

    OdpovedaťOdstrániť