štvrtok, 8. marca 2012

MDŽ

Podľa mňa veľmi pekný sviatok .
Jeho históriu väčšina z nás pozná ,
a možno práve preto ho , my ženy , uznávame .

Od Samka som dostala nádherný cyklámen .

Keďže už mám všetky deti z prázdnin doma , robila som 
zasa koláčik .
PERNÍKOVÝ
Voňavý , chutný a jednoduchý .

  • 2 vajíčka
  • 30 dkg mletého cukru
  • 2 lyžice kakaa
  • 1 lyžica škorice
  • 2 lyžice riedkeho džemu
  • 1 prášok do pečiva
  • 1 prášok do pečiva do perníka
  • 40 dkg hladkej múky
  • 1,5 dl oleja
  • 0,5 l mlieka

Potieram ho džemom , posypem kokosom a mňam ...
Deti zbožňujú , keď ho polejem čokoládou ...

8 komentárov:

  1. Perník je náš asi najčastejšie pečený koláčik, dá sa spraviť na toľko spôsobov - s hrozienkami, orechmi, kokosom pridanými do cesta, s ovocím na povrchu, s džemom alebo čokoládou natretými po upečení, ...
    MDŽ- náš ocko jemne postrčil Jakubka, aby dvom ženám v dome vyrobil darček, tak nám - mne aj Rebi kreslil obrázok a bol by skončil pri jeho klasickom traktore se vším všudy, keby mu opäť ocko nepošepol, že babám by sa hodilo aj niečo dievčenskejšie, tak nám spravil srdiečko - také 4-ročné, trochu čapaté, ale s bonusom, lebo keď mi ho dával vraví "mami, a keď si ho otočíš takto naopak, vyzerá ako zadok!"...:)))) Niet nad detskú úprimnosť:)
    Gabi

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Gabi, fakt ho aj ja pečiem najčastejšie. Tento recept sa mi osvedčil . Hrozienka a orech veru u nás nejdú :)
    Samka postrčila moja ex-svokra (inak veľmi milá a ochotná osôbka).
    No to SRDIEČKO muselo byť úžasné! :D
    Deti to fakt vedia "zabiť" :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mila Jano, dnes jsem nahodou narazila na tvuj blog. Musim ti slozit poklonu, starat se o ctyri deti a jeste delat krasny domov, klobouk dolu. Hezky den, Katerina

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ďakujem , Katka . Snažím sa - byť dobrou mamou, macochou :), priateľkou aj gazdinkou ... Nie vždy mám pocit , že sa mi to darí . Ale väčšinou všetko funguje ako má a pozitívnym prístupom , humorom a láskou naprávame , čo sa náhodou v živote pokazí ... :D
    Pekný deň.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Janičko,
    doufám, že si můžeme tykat...Objevila jsem tvůj blog úplnou náhodou, a jsem za to moc ráda. Je tu báječná atmosféra a perníkovou dobrotu určitě vyzkouším!
    Měj se moc krásně, přeju šťastné blížící se jaro ;-).
    Vivi

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Môžeme :) Ďakujem, som rada , že sa ti "u mňa" páči. A páči sa mi tiež , že mám čoraz viac milých návštevníčok ...
    Idem nakuknúť k tebe :D
    Krásny víkend , Vivi!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ahoj Jani!
    Snažím sa - byť dobrou mamou, macochou :), priateľkou aj gazdinkou ... Nie vždy mám pocit , že sa mi to darí . Ale väčšinou všetko funguje ako má a pozitívnym prístupom , humorom a láskou naprávame , čo sa náhodou v živote pokazí ... :D
    To jsi napsala krásně.....Moc se mi to líbí.Perník jsem upekla, moc se mi u tebe na fotkách líbil.Akorát jsem dala méně mléka(dáváš tam opravdu půl litru?)
    Byl vynikající, hned zmizel.Vyzkouším i mufínky a tvarohový koláč.
    Taky mám mlsnou rodinku.:)).Hezký den MíšaZ.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Miška! Fakt tam dávam 1/2 litra mlieka - zdá sa to veľa ,ale cesto by sa malo liať. Ale na druhej strane , keď sa mi nejaký recept nezdá , urobím ho po svojom :D ... už zas robím žemľovku ... :)))

      Odstrániť