piatok, 29. júna 2012

"Sociálna balada"

Veru tak .
Celý tento školský rok mi pripomínal sociálnu baladu . 
Dej bol jednoduchý - zo školy , do školy , takzvané "učenie" - avšak smutný až pochmúrny 
(keďže učivo sa im nijako nedalo natrepať do hlavy , napriek tomu , 
že to trvalo niekoľko hodín) . 
Ako hlavný hrdina som síce nezahynula , ale krutým trestom pre mňa bolo podpisovať 
hororové  známky v žiackej knižke , pravidelne navštevovať triednych učiteľov 
a sľubovať im nesplniteľné . 
Dej bol teda fakt zhustený , jazyk jednoznačný :) , avšak prerozprávaný predovšetkým 
formou môjho monológu (kriku?)
Obsahoval tak lyrické prvky (zvýšená subjektívnosť - všetko je moja vina , 
málo sa im venujem , hyperbola - Neprežijem to! , opakovacie figúry : Máš úlohy ? 
Úlohy ti za chvíľu skontrolujem ! a refrén : Učte sa , lebo vám všetko zakážem !) 
ako aj dramatické prvky (zlomená varecha , buchnáty , roztrhané zošity) . 
Často sa vyskytovali magické čísla 3 , 4 a 5 a démon s menom poznámka . 
Občas bol dej až neskutočný - prekliaty (ustavičný spor s miestnym farárom!!!) 
kvôli čomu som prebdela pár nocí . 

Vysvedčenie bolo veľkým sklamaním pre všetkých . 

Ááále , svet sa nezrútil  :) 
Nie vždy všetko v živote vychádza . 
Dali sme si predsavzatie , že ten ďalší školský rok bude lepší ... 

KRÁSNE PRÁZDNINY !!!

12 komentárov:

  1. Nani, to znie veľmi dramaticky...(najmä ten posledne spomínaný spor), ale našťastie záver v sebe nesie optimistickú víziu a to je fajn:)
    Tak držím palce, aby sa ju podarilo naplniť a teraz už vypnúť a zrelaxovať:) Gabi

    P.S. My sme ešte krpatí, u nás to bolo ešte jednoduché a dokonca si Rebi bola v Jednote pre keksíkovú odmenu pre žiakov s čistými jednotkami a tak si naplno užila svojich 5 minút slávy v miestnej predajni:))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Občas to bola fakt čistá dráma , ale prežili sme to :)
      Jednotkárke blahoželám :D
      Pa

      Odstrániť
  2. Nečekala bych tak otevřenou zpověď,při tolika dětech TO máš náročné,ale jste zdraví,já jsem vždy zajela k nemocným a vše mě přešlo!!!!!Každý nemůže vystudovat ,jít do vlády a tunelovat,budou víc rukodělní a pak se uvidí ,také nemám na palmovou Rivieru ale na vodu pojedu,posílám anděla pohody !Daja

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No ja nepatrím k ľuďom , čo prifarbujú skutočnosti žiarivými farbičkami :)
      Prezidenti z nich nebudú , ani jadroví fyzici . Dlho mi trvalo , kým som sa zmierila s tým , že nebudú jednotkári po maminke :)
      Hádam sa v niečom zmysluplnom nájdu.
      Dík za anjelika :D
      Krásne slnečné dni , Dajka !

      Odstrániť
  3. Ja si myslím , že nejde o život. Deti sú zdravé a to je hlavné. Zvyčajne tí, ktorí sa až tak výborne neučia a majú sem-tam nejaké tie 3,4,5 sú životaschopnejší ako tí šprti. Takže mamina nenervuj sa zbytočne. Andrea

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Povedala som si , že to budem brať s väčším nadhľadom :)
    Ale včera to sklamanie na mňa trošku doľahlo , tak som mu musela dať aspoň takúto
    písomnú podobu . A keď som to videla čierne na bielom ,
    už mi to nepripadalo také hrozné :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Nanika -- moje dítko ještě školou povinné mě také mohlo potěšit více ... Kluci už jsou na středních školách a ten mladší to jsou nervy .....Ale jak píšeš svět se nezhroutil.... :o) a snažím se mu věřit že ten další školní rok bude opravdu lepší a hlavně že jsme zdraví :o)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Víš, taky máme 4 děti, všechny školou povinné. Tahle tvoje zpověď, hned bych ji taky podepsal...o to víc si teď užívám prázdniny. To slovo je stejně kouzelné, jako v dětství....

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne tak , prázdniny majú pre mňa stále tú istú úžasnú vôňu a čaro :)
      Na uplynulý školský rok už pomaličky zabúdame ...

      Odstrániť
  7. Pro mě jsou prázdniny náročným obdobím, už se těším na září.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To Ti verím , máš môj obdiv .
      Veľa pohodových letných dní Ti prajem :)

      Odstrániť