utorok, 28. augusta 2012

Neskoré leto alebo už vonia jeseň ...

MACHOVKA čerešňová
(Physalis alkekengi)
známa aj ako židovská čerešňa :)
Je to potvora , dokáže sa veľmi rýchlo rozrásť po celej záhrade .
Plody vo vnútri sú celkom chutné , v obchodoch sa však predáva
jej iná odroda - machovka peruánska ... táto je skôr vhodná na sušenie .

Bakopy sa dali divo kvitnúť , už som teda vôbec nedúfala ...

Tekvičky tiež nádherne kvitnú .

Úroda bude bohatá ...
Miňo najnovšie relaxuje v cvikli :D
Po výdatnom obede (úbohý vrabček) hodil "šlofíka".

A taktiež začína sezóna jablkových koláčov .
Zbožňujem ich ...

8 komentárov:

  1. Nani aká pohoda ide od vás....

    Práve som bola na dvore vystrieť prádlo a všetko naokolo sa mi zdalo také spustnuté, vypálené, vyprahnuté po tom divokom letnom čase.
    Machovku mám už druhý rok aj ja, ale málo rodí, asi ju mám príliš v tieni a ako vidím tá tvoja sa pekne vyhrieva na slniečku.

    No nech už je tu september a ja si vysúkam zas rukávy a poriadne sa pustím do tej našej záhrady:) G.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No aj mne sa už tá záhrada zdá taká "použitá" :)
      Tak som sa sústredila na detaily .
      Machovku priebežne pretrhávam celý rok , už som mala pocit , že už-už
      vyraší aj v obývačke vedľa gauča :)))
      Všetko pomaly odkvitá , tak sa aj chystám na "čistky".
      A POHODA OZAJ JE - NECHCE SA MI NIČ ROBIŤ :D

      Odstrániť
    2. Tak aj tebe sadla tá nová pieseň Zuzany Smatanovej - Dnes sa mi nechce nič...:)

      Odstrániť
    3. Popravde - neznášam Zuzu Smatanovú , takže neviem presne , o čom spieva .
      Ale zrejme to bude dnes na mňa ušité ... :D

      Odstrániť
  2. Odpovede
    1. Náš kocúr je veľký maznák .
      Pravidelne so mnou vešia bielizeň . Nenechá si to nikdy ujsť :)))
      Krásne pradie a véééľmi rád si necháva škrabkať bruško ...

      Odstrániť
  3. krásne detaily :) machovka my farbami tak nejak pripomína, že už sa blíži jeseň. inak ani som nevedela, že sa dá z nej niečo aj konzumovať a keby sa zase rozhodla navštíviť vašu obyvačku pošlite ju ku mne, ja sa ju márne snažím nájsť tu niekde v obchodoch :( pekný oddychový deň Z.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dík Zuzi , v obchodoch najskôr nájdeš len plody na konzumáciu . Ja som ju
      došikovala z babkinej záhradky . Takže odporúčam "šmírovať" po susedných
      záhradkách a vypýtať si korienok :) Staršia generácia slovenských žien
      väčšinou pestovala všetko možné , čo ja oceňujem :o)

      Odstrániť