utorok, 9. októbra 2012

Tekvica Hokkaido

Je bohatá na karotén , z ktorého si telo vytvára vitamín A .

Dužina obsahuje veľa draslíka a málo sodíka ,
čo má priaznivý účinok pri liečení srdcovo-cievnych ochorení .

Má vysoký obsah zinku (najmä semienka) , 
ktorý kladne ovplyvňuje stav pokožky , zraku , prostaty a pľúc .

Pre diabetikov je významný inulín , ktorý má sladkú chuť
a v tele pôsobí aj ako vláknina . Tým zmenšuje ohrozenie tela
rakovinou hrubého čreva .

Polievku z nej som ešte nerobila
ani som ju v živote nejedla ...
... takže ... musela som to vyskúšať :D
/navnadila ma Dajka/

Nooo - je ozaj výborná !

A veľmi sýta .


Dnes sme mali deň plný vitamínov (na obed bol aj pečený losos) a teplých farieb .
Fotenie ma mimoriadne bavilo :)
/a samozrejme - mimoriadne som potrápila deti "zasa" rybou
a jedovato žltou neznámou polievkou :))) ... /



10 komentárov:

  1. Jůůůů, také jsem dnes opět jednu dostala od sousedky. Zítra zkusím polévku.
    Hezký večer ... Věra

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vyskúšaj , je mňamková :) Receptov je plný net .
    Pekný večer aj Tebe .

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Naniko,ani jsem nevěděla jaké vitamínky jsem papala,pořád jsem na to měla chuť,asi to potřebovalo moje tělo,dík za informaci!Mě se mooooc líbí Tvé džbánečky,je to nádhera!!!!Daja

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :o)
      Mám veľmi rada tekvicový olej (na problematickú pleť je perfektný),
      tak čo-to o tých vitamínoch a mineráloch viem ...

      Odstrániť
  4. Naniko to musela být dobrota já ji letos jedla poprvé u dcery a je to fakt mnamka :o)
    A doma máš krásně nazdobeno.Martina :o)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dík :) Ja som z tej polievky trochu mala obavy (som horšia ako moje deti :D ),
      ale som rada , že som ju skúsila .

      Odstrániť
  5. Odpovede
    1. Mojim chalanom tiež nebrala :)
      Ono záleží aj od toho , čím sa dochutí .

      Odstrániť
  6. tiez sa priznam dobrovolne, ze som este nemala takuto polievku...a kazdy ju pritom vychvaluje. tak asi je cas na jej ukuchtenie :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Váhala som , či ju urobiť :D ... je pravda , že tá chuť je netypická ,
      ale určite nie zlá . Mne chutila , a to som veľmi prieberčivá :)))

      Odstrániť