utorok, 13. novembra 2012

Zapekaný baklažán a cuketa

Veľmi som chcela vyskúšať ako chutí baklažán .
Tak som tú krásnu fialovú vecičku včera kúpila :)
Večer som strávila kopec času surfovaním po internete
a hľadaním nejakého ideálneho receptu ...

Nič ma akosi nezaujalo , tak som vymýšľala .

Zostali mi kuracie prsíčka , takže voľba padla na mäskovú plnku :)

Vydlabané vnútro z baklažánu a cukety som pokrájala na kúsky
a pridala do náplne .

A samozrejme aj cibuľku , soľ, sójovú omáčku (Alnatura) , cesnak
 mletú červenú papriku a mletý koriander .

Zmesou som naplnila cuketu ...

... aj baklažán . 
Posypala čerstvou petržlenovou vňaťou , pórom ...

... a postrúhaným syrom .

A potom , šup s tým do rozohriatej rúry na 180°C na 20 minút .


Výborné to bolo ... k pečeným zemiakom ...
(pre mojich chalanov samozrejme , že nie - baklažán = muchotrávka zelená :D...)

Plus hrášková polievka ...

14 komentárov:

  1. Hm, to vypada bajecne! Diky za receptik, rada vyzkousim :o)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je to pre zmenu pre nás niečo iné , ale výborné :)
      Ten koriander tomu dáva úžasnú chuť .

      Odstrániť
  2. Jani vyzerá to božsky. Ja ho z času na čas tiež takto zapekaný robím. Andrea

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dík , fajný bol , ale neviem ako často ho budem robiť , keď tie moje chalaniská
      ho odignorovali :) (ale stále je to 4:2)

      Odstrániť
  3. Tak to přímo miluji.Je to úžasně dobré. Krásný den.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru je :)
      Pozerala som tie tvoje tortičky - sú nádherné !

      Odstrániť
  4. Nanika to vypadá tak skvěle lákavě že receptík určitě vyzkouším :o) Martina

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Dobre to vyzerá, ja sa tiež kamarátim s týmito zeleninkami, ale ešte som plniť a zapekať neskúšala. Najvyšší čas:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja mám pred neznámymi zeleninkami rešpekt (som v jedle dosť prieberčivá) :D
      A čo s nimi stváraš , keď neplníš a nezapekáš ?

      Odstrániť
    2. Úplný načiatok boli cuketové placky, klasika nastrúhať a plus mínus dokončiť ako zemiakové. Neskôr som začala tenké plátky oboch z nich opekať na panvici buď dobrej teflónovej ale na troške oleja, ktorý v súčasnosti pomaličky vymieňam kde to len ide za klasické pravé slovenské maslo:) Keď robím len pre veľkáčov tak aj potriem troškou rozpučeného cesnaku a k tomu len na sucho opečené zemiačky. Ale pridávam aj na kocky opäť obe nakrájané do rôznych zeleninových zmesí pod mäsko, alebo do syrovej omáčky k cestovinám.

      Odstrániť
    3. Cuketové placky som tiež robila , ale zdali sa mi strašne mastné .
      Koláč na spôsob jablčníka bol tiež dobrý .

      Odstrániť