streda, 20. februára 2013

Čížiček , čížiček ...

... vtáčik maličký ... :)
Ďalší návštevník - stehlík čížavý alebo čížik lesný (carduelis spinus) .
Nebola by som nikdy povedala , že na "staré" kolená
sa začnem učiť rozpoznávať vtákov :D
(nuž čo - človek sa vzdeláva celý život)
Dnes po dlhšej dobe opäť prileteli vtáčiky .
Neodvážili sa zrejme chodiť zobkať ,
 pretože náš kocúr striehne ako sup ...

Trochu u nás nasnežilo , ale stále to nie je ONO ... :)))

Na porovnanie pridávam fotku spred roka ...
Pre upresnenie - bolo to 16. februára .
Takže !!! môže napadnúť ešte riadna kopa snehu .
Hrozná predstava , keďže všetci už volajú po jari ...

********************************
A teraz zas niečo sladkô ...
orechové taštičky
Jednoduchá maškrtka , ktorú zvládnu aj deti .
/naša "háveď" :o) rada pečie z lístkového cesta/

Do rozšľahaného vajíčka , s ktorým potieram cesto (lístkové aj kysnuté) ,
pridávam vždy štipku vanilkového cukru . 
(žiadny syntetický vanilín!!!)
Krásne to potom pri pečení rozvoniava v celom dome ...

Ešte tu mám pre Vás zaujímavý link o vanilke .


6 komentárov:

  1. Janka, keď som pozerala v správach, že už sneží aj na Kysuciach tak reku, konečne, spravodlivosť predsa len existuje!:))

    A k tým vtáčencom - ja to mám presne to isté, toľko rôznych druhov som nepoznala ako školáčka, ako teraz, odkedy okukujeme už niekoľkú zimu kŕmidlo:)

    A maškrty radšej neokukávam nech sa zbytočne nenavnaďujem:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Gabi , musím ťa sklamať :(
      to málo čo napadlo sa v priebehu dňa skoro roztopilo hi-hi
      Však mi tu nemáme ani poriadnych 20 cm snehu !

      Celé moje znalosti o vtáčikoch by sa donedávna dali zhrnúť do "poznám vrabce ,
      sýkorky a lastovičky ..." :) Ale už to začína byť lepšie .

      Keby to bolo možné - nepečiem - nepriberám ...
      Ale baví ma to :D , to priberanie až tak nie :( ...

      Odstrániť
  2. Jani, tie vtáčiky vždy tak nádherne nafotíš, ako do encyklopédie. A tým kocúrom nedajú a nedajú pokoj. Andrea

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Prekrásny blog, nádherný dom, zaujímavé recepty, rozhodnuto...budem sa tu vraciať častejšie :-) Pozdravujem a prajem krásny večer.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ohohó ... toľko chvály :) ďakujem
      vítam ťa ;)

      Odstrániť