štvrtok, 18. apríla 2013

Obyčajný deň žienky domácej

O 5:55 mi zvoní budík .
Vstáva sa mi akosi ťažšie po včerajšom sadení zeleniny a okopávaní jahôd .
/Uprostred noci ma zobudil Boris , že nemôže spať . 
Že : Mama , daj mi čosi (tabletku) , lebo nemôžem zaspať :)
Popravde , najradšej by som mu bola v tej chvíli jednu švihla  :))) 
Potom však z neho vyliezlo , že mal zlý sen .
Keď som bola opäť v posteli , počujem zas : Miňo , a ty tu čo robíš ?
??? Kocúr sa zas napratal cez okienko na wécku dovnútra
 a strážil Borisove sny (akosi zle) ... 
...tak som zas vstala , vyhodila mačiaka von
a šuchla sa pod perinu .../

Urobím čaj a zaleziem ešte na pol hodinku do postele .
 Raňajky a desiaty robím každému zo štyroch detí iné , čo je dosť otravné .
 Nuž čo , každý máme iné chute ...
Skontrolujem "nervydrásajúcim"  krikom , či už všetci vstali ... 
Mám rada ten ranný frmol , ale najmä to božské ticho , ktoré nastane , 
keď posledné dieťa zabuchne za sebou dvere :D 
Super - v pokoji si s Majkom vypijeme kávu .

Zas ma čaká riad . Mám síce umývačku , ale som lenivá ju vypratať
a naložiť , tak umývam ručne  :)
Pozbieram suchú a voňavú bielizeň z troch!!! sušiakov .
 S nádejou nakuknem do kúpeľne , či netreba prať ... 
Treba ... čo na tom , že včera išla práčka 3-krát .
 Na rade sú zimné bundy - ešteže mám práčky dve :)
Nuž a poďme na varenie . Šošovicový šalát , treba trochu vitamínov .
 Kým sa mi uvaria všetky ingrediencie , 
začnem robiť cesto na zakysankový koláč . 
Už dávno som nič nepiekla , deťom sladké chýba .
 Medzitým sa dopralo , šup s tým na sušiak .
 Dnes vonku , pretože krásne svieti slniečko .

Napchám práčku ďalšou várkou špinavých vecí .
 Šošovica , ryža a vajíčka sa dovarili , dorábam šalát .

Koláčik už rozvoniava , krájam mäsko na gulášovú polievku

a zasa treba umyť riad .
No nie je to dnes naposledy , tak si z toho nič nerobím :)
Čo však neznášam ešte viac , je škrabanie zemiakov ... a dnes ich treba očistiť veľa ,
 lebo som si na obed vymyslela zemiakové placky ...
Vďakabohu za mixér , keby som ich mala trieť ručne , niekto by ma musel draho zaplatiť :)))
Dopralo sa 4-krát
Vyvesím a idem vydrhnúť koberec z chodbičky , ktorý na to čaká už zo 2 mesiace .
Pečenie placiek je nekonečné , ale stojí to za to . Mňam .
 Polievočka je hotová , môžme si dať obed a kávu ;o)

Je 13:00 , za chvíľu začnú deti prichádzať zo školy .
Obedňajší frmol .
  A opäť treba umyť riad ...
Slnečné lúče ma nabíjajú energiou , tak idem urobiť nejaké práce
okolo domu , resp. pred plotom . Príšerná drina :D

Za 2 hodinky som zmordovaná , ale s výsledkom spokojná .
Chcem tam nasadiť nejaké kvety .

Samozrejme , slnko mi spálilo tvár , takže je načase zaliezť dovnútra .
Nos a líca mám červené ako krásne dozreté rajčiny ...
... a rozhodla som sa napísať tento príspevok :)

No musím ho zatiaľ prerušiť. Deň ešte neskončil , pokračujeme ďalej ...
Natriem sa opaľovacím krémom a idem pozbierať bielizeň .
Chcem ešte pozametať uličku pred domom od prachu a kamienkov .
A vyčistiť kanál pred plotom ...
O pol šiestej je hotovo , odpadávam ...

Potrebujem ísť ešte na nákup , lebo sa nám v špajzi myši vešajú :)))
Rýchlo vkĺznem pod sprchu , Majko na mňa kričí ,
 že potrebuje ísť do Čiech pre stopkovú frézu (začal s ďalšou drevenicou) .
Tak idem s ním , ale nákup v Lidli už nestihnem .
Zato som stihla po ceste autom urobiť si manikúru :)

Prichádzame večer o pol deviatej a pri predstave , že by som
asi ešte mala žehliť , ma obchádzajú mdloby ...
Dobre sa ešte rozčúlim pri Samovi , pretože počas celého popoludnia
"nemal" čas sa pripraviť do školy , upratať si v izbe a dať Iskre žrádlo  ...
A hádajte , čo ešte ...
na kuchynskej linke kopa riadu ...
ale deti vypratali umývačku , takže tentokrát to nebude ručne ...
:)))

Vysvetlivky :
žienka domáca - honosné pomenovanie nezamestnanej ženy v produktívnom veku
ranný frmol - vydurenie detí z postele , kontrola , či nemajú deravé ponožky
                       a či nejdú do školy v tom , v čom spali
kuchynská linka - nekonečná studnica špinavého riadu
obedňajší frmol - nie každému chutí práve to , čo je uvarené , takže občas je nutné
                           použiť rôzne metódy presviedčania  +  rozdelenie povinností
práčka - perpetuum mobile
umývačka - večne plná alebo prázdna pomocníčka


14 komentárov:

  1. Hehe, vidím, že trpíš zaujímavým druhom lenivosti. :D nechce sa ti vybrať umývačku, tak radšej umývaš ručne? To u nás nehrozí. :D
    Zato mladý často "nemá čas" pripraviť sa do školy, upratať a pod... A väčšinou ani na tú umývačku. Alebo dokonca najesť sa (to sa s príchodom puberty zlepšilo, už si aj vypýta). 8-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :)tie deti v predpubertálnom veku sa fakt zabúdajú najesť ...
      Nikdy by som tomu nebola verila :) keď tým našim deťom nepoviem , aby sa
      najedli , tak sa jednoducho nenajedia ?!

      Odstrániť
  2. :))) aspon mas veselo a urcite sa nenudis :) pekny clanok, pobavila som sa...a o to aj islo...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. nenudím sa :) a bavia ma takto pracovne zapratané dni (len tá svalovica hi-hi)
      A máš pravdu , účelom tohto príspevku bolo trošku vám zdvihnúť kútiky úst
      smerom nahor :)))

      Odstrániť
  3. tak v tuto chvíli se mi vybavila ona známá věta z reklamy -JÁ VÍM JAK VÁM JE...-no ale,že se ti pak večer rozlije po srdíčku takový ten příjemný pocit jakože-TAK DNESKA JSEM TO ZASE KRÁSNĚ ZVLÁDLA,O VŠECHNY JE POSTARÁNO,RODINA JE ŠŤASTNÁ...?No a ráno vstanem a jdem do toho znova....článeček opravdu milý...jó,jó já vím jak ti je Žínko domácí.....krásný den..zuzka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak , tak , hreje ma pocit dobre vykonanej práce ;)
      Niekedy by to mohlo byť ako v reklame - všetko hneď zázračne vyčistené
      a dokonale upravené - ale to by sme sa potom asi nudili :D

      Odstrániť
  4. Ahoj Jani, krásný článeček, pobavila jsem se. A ten hřejivý pocit u srdce jak si to hezky zvládla je k nezaplacení. To kontrolování s jídlem taky znám, synáček ještě neměl čas a to je mu dvacet. Asi opožděná puberta. Holky ty jsou zcela samostatné, takže jsou vpoho.
    Jinak já se starám ještě o tchýňi a ta je horší jak nějaké malé dítě.
    Měj se krásně.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No , chcela som tým príspevkom ukázať , že sme všetky na jednej lodi :)

      Odstrániť
  5. Jaj, to som sa zasmiala a aj sa teším, že to s tým riadom je tak ako u nás aj inde :-)
    Až toľko prania síce nemáme - sme polovica z vás, ale tých šáliek, tanierov, pohárov a príborov ako v závodnej kuchyni.
    Ja žehlím, len posteľné prádlo a utierky. Ostatné "žehlím" pri vešaní a následnom zvesení len poskladám.
    S tými štvorakými desiatami si ma dorazila úplne !!! :-) Veď ja mám doma zlaté dieťa - stále chce len rožky s maslom a jablká ...
    Pekný víkend, Jani

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja to tiež stále hovorím , že sa cítim ako teta kuchárka v závodnej kuchyni :D
      Žehlím rada (len kým sa k tomu dostanem ...) a len to , čo je nutné .
      A tie desiaty - najmladší nemá rád syrokrém a suchú salámu , ďalší nemá rád
      šunku , tretia z duše neznáša maslo a najstarší má striedavé obdobia :)
      No a so zeleninou - to je ďalšia kapitola ...

      Odstrániť
  6. Téda, to byla vyčerpávající reportáž:-))))
    Dělat každýmu vlastní snídani, to jsi fakt dobrá:-)) S kolečkem sis mákla, prokouklo to:-))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :) aj sa mi zdalo či to nie je príliš dlhé ... no ale keď deň toho toľko dal :D

      Odstrániť
  7. Jani vďaka za príspevok, náramne som sa pobavila. Máš to ťažké dievča, ale za to krásne. Andrea

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dík :) niekedy sa mi toho zdá až nad hlavu ... niekedy je zasa veget ...
      ale nuda u nás fakt nie je :)))

      Odstrániť